"veyis" etiketli sayfalar

Pozcu / MERSİN Ofis Açılışımız

08 Kasım 2019 Cuma günü 14:00 - 17:00 saatleri arasında gerçekleştireceğiz ofis açılışımıza tüm meslektaşlarımızı, dostlarımızı ve müvekkillerimizi bekleriz. Av. Veyis AYDIN - 0 537 540 21 55

Av. Veyis AYDIN Avukatlık ve Arabuluculuk Pozcu / MERSİN Bürosunun Açılış Töreni

Avukat Veyis AYDIN tarafından Türkiye 'de ilk ve tek olarak e - duruşma yapılmıştır.

KİŞİSEL VERİLERİN İŞLENMESİ  AYDINLATMA METNİ

KIDEM TAZMİNATI

2021-10-01

Kıdem tazminatı

bir iş yerinde geçirmiş olduğumuz süre, şirket için vermiş olduğumuz emeklerin karşılığı olarak işverenin çalışanlara ödediği bir tazminattır. Daha kolay bir tanımlama ile işyerinize sağladığınız katkılardan ötürü patronunuzun size maddi değeri olan bir teşekkürüdür.

Kıdem tazminatı nasıl hak edilir?

Kıdem tazminatı alabilmek için bir iş yerinde en az 1 yıl çalışmış olmak gerekir. Bir yıldan daha uzun süre boyunca çalışanların işveren tarafından işten çıkarılması durumunda her yıl için bir brüt maaş olarak kıdem tazminatı ödenir.

Kıdem Tazminatından Faydalanmak İçin Bize Ulaşın.

İHBAR TAZMİNATI

2021-10-29
4857 sayılı iş kanunuyla belirlenen ihbar tazminatı tüm çalışanlar için oldukça önem arz ediyor. İhbar tazminatının kıdem tazminatından farkı ise kıdem tazminatı sadece iş veren tarafından işçiye ödenirken, ihbar tazminatı yasalarca düzenlenmiş bildirim süresine işçi tarafından uyulmadığı takdirde işçi de iş verene ihbar tazminatı ödeyebilir. İhbar tazminatı ödememek için, iş sözleşmesinin feshi söz konusu olduğunda iş veren veya çalışan ilgili yasalarca belirlenmiş süre kadar önce bu durumu karşı tarafa bildirmek zorundadır.
4857 sayılı iş kanununun 17. maddesine göre iş veren ve işçi arasında imzalanan iş sözleşmesini taraflardan birinin sonlandırılması durumunda ilgili yasalarca belirlenmiş süre öncesi kadar durumu karşı tarafa bildirmek zorundadır. Belirlenen bu sürelere uymadan sözleşmeyi bitiren tarafın karşı tarafa ihbar tazminatı ödemesi yasal olarak zorunludur.

İş sözleşmesinin fesih süreleri şu şekildedir;

6 aydan kısa süredir çalışanlar için işten ayrılma bildiriminin yapılmasından 2 hafta sonra,

6 ay ile 1 buçuk yıl arasında çalışanlar için işten ayrılma bildirimin yapılmasından 4 hafta sonra,

1 buçuk yıl ve 3 yıl arasında çalışanlar için işten ayrılma bildiriminin yapılmasından 6 hafta sonra,

3 yıldan uzun süredir çalışanlar için işten ayrılma bildiriminin yapılmasından 8 hafta sonra iş sözleşmesi sonlandırılmış sayılmaktadır.

Yani sözleşmeyi sonlandıracak taraf yasalarca belirlenmiş yukarıdaki süreler kadar önce sözleşmeyi sonlandıracağını karşı tarafa haber vermek durumundadır.

İhbar Tazminatı Nasıl Hesaplanır?
*İlgili yasalarca belirlenmiş koşulları sağlayarak ihbar tazminatını almaya hak kazanmış kişinin tazminat ücretini hesaplaması ise oldukça basittir.

*İhbar tazminatı hesaplanırken bir haftalık çalışma ücreti baz alınır.

*İhbar tazminatı için önce çalışanın aylık brüt maaşı üzerinden günlük ücreti hesaplanır.

*Bulunan rakam bir hafta yani 7 ile çarpılarak çalışanın bir haftalık ücreti bulunur.

*Ardından çalışanın iş yerinde geçirdiği süre boyunca hak kazandığı ihbar süresi belirlenir. Örneğin 5 yıl çalışmış bir işçinin ihbar tazminatı süresi 8 haftadır.

*Belirlenen bu süre haftalık ücret ile çarpılarak çalışan veya iş verenin alacağı ihbar tazminatı bulunmuş olur.

Ayrıca ihbar tazminatına gelir ve damga vergisi dahil değildir. Bu yüzden alınacak ihbar tazminatından gelir vergisi ve damga vergisi ücreti düşürülerek ihbar tazminatının tam tutarına ulaşmış olunur.

about us

2022-01-04
Truth is everywhere
In every society, whoever has the government is the strongest. Every government makes its laws as it sees fit. Democrats are democratic laws, tyrants are tyrannical laws, and so are the others.

While making these laws, they say that what works for them is also right for the governed, and they punish those who deviate from the traditions for their own business as against the law and righteousness...

Truth is one everywhere; it is in the interest of the manager. Since power is both power and ruler, any man who knows how to think will conclude from this: Righteousness is what the mighty do well. (Plato)

BOŞANMA

BOŞANMADA MAL PAYLAŞIMI